Jak przeszkolić nowego pracownika w najbardziej efektywny czasowo sposób
11

maja

Jak przeszkolić nowego pracownika w najbardziej efektywny czasowo sposób

Kiedy zatrudniasz nowego pracownika, ważne jest, aby wszystko było przygotowane na dzień rozpoczęcia przez niego pracy, a także abyś przygotował pakiet szkoleń, które zapewnią mu jak najszybsze rozpoczęcie pracy.

Oczywiście ważne jest zapewnienie czasu na dostosowanie się; rozpoczęcie nowej pracy to ogromna zmiana dla każdego, niezależnie od tego, jak doświadczony jest pracownik! Aby ułatwić ten proces, należy dokładnie przemyśleć, w jaki sposób stworzyć pakiet szkoleniowy i doświadczenie, które nie tylko przyniosą korzyści nowemu pracownikowi i pozwolą mu jak najszybciej poczuć się swobodnie, ale także pomogą utrzymać wydajność na stabilnym poziomie i nie będą się zbyt długo obniżać.

Jeśli obecnie poszukujesz nowych pracowników lub właśnie kogoś zatrudniłeś, sprawdźmy, w jaki sposób możesz zapewnić im jak najszybsze przeszkolenie, nie tracąc przy tym na jakości i dokładności.

Upewnij się, że wszystko jest gotowe na pierwszy dzień
W pierwszym dniu pracy nowego pracownika upewnij się, że jego hasła są ustawione, ma on dostęp do wszystkich potrzebnych mu programów i że na jego biurku jest wszystko, czego potrzebuje. Upewnij się, że mają wygodne krzesło, np. ergonomiczne, i poinformuj wszystkich w biurze, że nowy pracownik zaraz przyjdzie, podając jego imię i nazwisko oraz stanowisko, które będzie zajmował.

Po przybyciu nowego pracownika usiądź z nim i wypij z nim kawę, spraw, aby poczuł się swobodnie, i przedstaw go sąsiadom z biura. Jak na ironię, pomoże im to szybciej się zaaklimatyzować i dzięki temu będą mogli szybko rozpocząć pracę, nie czując się nie na miejscu ani nie martwiąc się o nic. Rozpoczęcie pracy na pozytywnych podstawach jest bardzo ważne.

Przygotuj wcześniej pakiet szkoleniowy
Przed datą rozpoczęcia pracy należy zaplanować pakiet szkoleniowy i skonsultować go z osobami, które wykonują daną pracę, aby mieć pewność, że niczego nie pominięto. Można wydać drukowaną broszurę z notatkami w środku, aby pracownicy mieli się do czego odwoływać w trakcie pracy. Pomoże to w szkoleniu w miejscu pracy i zmniejszy presję związaną z ciągłym zadawaniem pytań.

Należy dopilnować, aby obowiązkowe szkolenia zostały przygotowane na pierwszy dzień, np. szkolenie wprowadzające, BHP itp. oraz wszelkie kursy komputerowe, które należy odbyć, dotyczące oprogramowania, którego będą używać. Wszelkie opóźnienia w tym zakresie mogą spowodować efekt domina, jeśli chodzi o produktywność.

Posadź ich obok kogoś doświadczonego
Dobrym pomysłem jest posadzenie nowego pracownika obok kogoś, kto ma doświadczenie na danym stanowisku i w razie potrzeby może odpowiedzieć na pytania. Dobrym rozwiązaniem jest modułowe biurko, ponieważ można je przenosić w razie potrzeby. Kiedy pracownik poczuje się bardziej stabilny na swoim stanowisku, może przenieść się w inne miejsce w biurze.

Rozważ możliwość skorzystania z pomocy mentora
Oprócz posadzenia pracownika obok kogoś doświadczonego, można mu przydzielić mentora, który pomoże mu przejść przez szkolenie i będzie go wspierał, gdy będzie nabierał wprawy w wykonywaniu pracy. Osoba ta może również pomóc w poznaniu innych osób w biurze, zjeść z nimi lunch pierwszego dnia, a także pokazać im, gdzie co się znajduje, np. szafki biurowe, stołówka i sprzęt drukarski.

Mając jedną osobę, na której nowy pracownik może polegać, poczuje się swobodniej, a jeśli najpierw porozmawiasz z osobą, która ma być jego mentorem, i wszystko jej wyjaśnisz, pomoże jej to znacznie szybciej się zaaklimatyzować.

Zapewnij im okres przejściowy
Pamiętaj, że nikt nie jest w stanie dopasować się do pracy w ciągu jednego lub dwóch dni i nagle stać się profesjonalistą, dlatego ważne jest, aby dać tej osobie czas na wdrożenie się w rolę i przyswojenie sobie pewnych rzeczy. Podczas spotkań przy stole w sali konferencyjnej zachęcaj pracowników do zabierania głosu i przedstawiania swoich pomysłów, a także do zadawania pytań, gdy nie są czegoś pewni.